6.30 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci, indywidualne kontakty wynikające z potrzeb dzieci, spontaniczna aktywność dzieci w zakresie zabaw swobodnych, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulacyjno-kompensacyjnym i wychowawczym.
|
8.00 - 8.15 |
Zabawy ruchowe lub zestaw w ćwiczeń porannych.
|
8.15 - 8.30 |
Przygotowanie do śniadania, prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczno-sanitarne.
|
8.30 - 9.00 |
Śniadanie.
|
9.00 - 9.45 |
Zajęcia edukacyjno-wychowawcze z całą grupą lub w zespołach - stymulowanie wielokierunkowego rozwoju dzieci przez różnorodne działania edukacyjne z uwzględnieniem zróżnicowanych form i metod pracy.
|
9.45 - 11.00 |
Stwarzanie dziecku sytuacji wymagających twórczego myślenia oraz bycia inicjatorem w zdobywaniu wiedzy i jej utrwalaniu.
|
11.00 - 11.45 |
Wyjście na spacer lub zabawy w ogrodzie przedszkolnym (w razie niepogody organizowanie zabaw na terenie przedszkola).
|
11.45 - 12.00 |
Czynności higieniczno-sanitarne, przygotowanie do obiadu.
|
12.00 - 12.30 |
Obiad, kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych.
|
12.30 - 14.00 |
Odpoczynek poobiedni - leżakowanie (grupy młodsze), relaksacja, słuchanie muzyki, bajek, audycji edukacyjnych, ćwiczenia wyciszające (dzieci nieleżakujące do godz. 13-tej).
|
13.00 - 14.00 |
Dzieci starsze
Zabawy utrwalające poznane treści, uzupełnianie ćwiczeń, obserwacja dzieci, stwarzanie sytuacji umożliwiających rozwój dziecka zdolnego. |
14.00 - 14.30 |
Czynności samoobsługowe, kontrolowanie swojego wyglądu, pomoc w nakrywaniu do posiłku - podwieczorek.
|
14.30 - 17.00 |
Zabawy w kącikach zainteresowań, swobodna działalność dzieci, w okresie letnim organizowanie zabaw na terenie ogrodu przedszkolengo. Rozmowy i kontakty indywidualne z rodzicami, dzielenie się obserwacjami z całego dnia. Umożliwienie rodzicom uczestnictwa w życiu przedszkola.
|